Flemish drawings of the 17th century

Vlaamse tekeningen uit de zeventiende eeuw. Verzameling Frits Lugt, Institut Néerlandais, Parijs
London, Victoria & Albert Museum - Paris, Institut Néerlandais - Berne, Musée des Beaux-Arts - Brussels, Bibliothèque Albert Ier, 1972 [15 Euro] ORDER
(catalogue 376 pp., 125 nos, 141 repr.; "In memoriam Frits Lugt" J.G. van Gelder, introduction R.-A. d'Hulst, cat. Carlos van Hasselt) [also in French and English, not available]

Dessins flamands et hollandais du dix-septième siècle. Collections Musées de Belgique, Musée Boymans-van Beuningen Rotterdam, Institut Néerlandais, Paris
Paris, Institut Néerlandais - Leningrad, Hermitage - Moscow, Pushkin Museum - Kiev, Museum of Western and Oriental Art, 1974
(catalogue 340 pp., 125 nos, 134 repr.; cat. J. Giltay, A.W.F.M. Meij, M. van Berge, C. van Hasselt, preface C. van Hasselt, S. de Gorter) [also in Russian, not available]

Antoon van Dyck et son Iconographie. Eaux-fortes, gravures et dessins de la Fondation Custodia, Collection Frits Lugt
Paris, Institut Néerlandais, 1981 [1 Euro] ORDER
(catalogue 31 pp., 64 nos, 3 repr.; introduction Dieuwke de Hoop-Scheffer, cat. [Mària van Berge-Gerbaud, Carlos van Hasselt])

Dessins nordiques des collections Jean Bonna & Frits Lugt. Œuvres choisies
Paris, Institut Néerlandais, 2008 [18.00 Euro] ORDER
(catalogue of the exhibition held at the Institut Néerlandais, Paris, 27 April – 4 May 2008 ; 92 pp., 34 nrs, 40 colour illustrations; cat. S. Alsteens, M. van Berge-Gerbaud, R.S. Blok, P. Fuhring, C. Tainturier; foreword M. van Berge-Gerbaud)

Paysages de France dessinés par Lambert Doomer et les artistes hollandais et flamands des XVIe et XVIIe siècles
Paris, Fondation Custodia, 2008 [85 Euros, shipping not included] ORDER
(catalogue of the exhibition held at the Institut Néerlandais, Paris, 5 October - 3 December 2006, and at the museum Het Rembrandthuis in Amsterdam, 16 December 2006 – 11 February 2007; 464 p., 108 nrs, and more than 400 illustrations; cat. by Stijn Alsteens and Hans Buijs; with an essay by V. Mathot and the translation into French by Jan Blanc of both journals of Willem Schellinks; foreword by M. van Berge-Gerbaud)

Bruegel, Rubens et leurs contemporains
Dessins nordiques du Musée des Offices à Florence

Paris, Institut Néerlandais, 2008 [40 Euro] ORDER
(catalogue of the exhibition held at the Institut Néerlandais, Paris, 1st October – 30th November 2008, 162 p., 72 cat. nr., 87 colour ill., 54 black and white ill., text in French; cat. B. Meijer [red.] et al.; foreword by Cristina Acidini; preface by M. van Berge-Gerbaud)

Dutch drawings - Flemish drawings - Italian drawings - Prints - Indian miniatures - Letters - Paintings - Acquisitions - Various - In preparation